AskaLung@FB 發表於 2026-6-10 16:51
如果師兄冇咗後便嗰個櫃,我覺得擺四隻係冇乜問題,但係你嘅情況我覺得可能擺兩隻可能好啲,因為高低得太緊 ...
如果喇叭唔喺擺喺吊櫃,放燈槽,綠色點位置咁又如何呢?玩5.1.4
CheungWaiM@G 發表於 2026-6-11 13:03
如果喇叭唔喺擺喺吊櫃,放燈槽,綠色點位置咁又如何呢?玩5.1.4
都冇話唔得嘅,不過其實正常就應該係紅點嗰個就係皇帝位 位置,你而家將個天花聲場移前咗,係唔對稱,聽嗰隻直升機,你唔會聽到佢有兜後嘅感覺,你會聽到個直升機聲喺你前邊兜圈,不過就咁聽atmos,咁的而且確天花你都聽到係有聲既,但就唔啱位
AskaLung@FB 發表於 2026-6-11 14:21
都冇話唔得嘅,不過其實正常就應該係紅點嗰個就係皇帝位 位置,你而家將個天花聲場移前咗,係唔對稱,聽 ...
聲場反而問題唔大,因為AV Amp auto setup時會set Delay、EQ 同 level,基本上都可以校返接近,
反而後面atmos會太近櫃門而反彈,再加埋櫃身會遮咗直射聲重大問題
本帖最後由 AskaLung@FB 於 2026-6-11 18:05 編輯
茶母 發表於 2026-6-11 15:31
聲場反而問題唔大,因為AV Amp auto setup時會set Delay、EQ 同 level,基本上都可以校返接近,
反而後 ...
都係嗰句,係有聲囉,同埋聲場嗰個問題,我自己覺得就算auto set同佢調整都好,佢唔會變咗覺得喺四隻天花係你坐個位置中間嗰個聲場,你提嗰個彈聲嘅問題都係一個好大嘅問題,所以我都係覺得用兩隻比較妥當一
從現實市場角度,天花喇叭擺位其實應該優先跟 Dolby Atmos 規範。原因好簡單,現時絕大部分 UHD 藍光同串流平台嘅沉浸式音效都係 Atmos 做主流,DTS:X 雖然仲有,但數量已經少得多,Aura 3D 就更加偏向小眾。除非收藏咗大量舊碟,而且主要睇舊戲,否則規劃時應該以 Atmos 為核心。
不過實際環境先係最大限制。
電視同梳化距離只有約 2.6 米,連 8 呎都唔夠,加上聆聽位置頭頂仲有吊櫃,天花聲道擺位本身已經唔容易做到 Dolby 建議角度。
如果條件許可,四隻 Top 始終比兩隻 Top 更完整。因為 Atmos 物件移動時,不過四隻天花喇叭唔代表隨便裝四隻就得。與其裝六隻鵪鶉蛋喇叭,不如選擇四隻有足夠動態同低頻能力嘅型號,實際效果反而更重要。
另外要留意圖中綠色位置會唔會影響吊櫃開門。如果有機會撞門,可能需要調整櫃門高度,甚至考慮將 Top Rear 做成吊櫃底部嵌入式安裝(In-Wall/In-Cabinet),否則日後使用會非常麻煩。
仲有一點好多人容易忽略。
AVM 或 AVR 嘅 Auto Setup,無論係 Audyssey、Dirac、ARC、MCACC 定 YPAO,本質都係量度 Level、EQ 同 Delay。佢可以修正部分頻率響應同時間差,但音場本身仍然係由物理擺位決定。
例如:
前置 L/R 角度本身錯咗,Auto Setup 唔會幫你搬喇叭。
Side Surround 如果貼住耳仔,變成好似戴住耳機咁直射耳朵,Auto Setup 都唔會知道呢種包圍感其實唔自然。
又例如 Top Rear 如果因為吊櫃限制,實際裝咗喺皇帝位前面,收音咪只會量到聲音到達時間,唔會有眼睇到喇叭實際位置,更加唔會知道頭頂移動軌跡已經變形。
所以任何 Auto Calibration 都係建立喺合理擺位之後再微調,支收音咪得單點兼且冇眼,DSP 唔識得去睇寫錯誤嘅安裝。先做好物理位置,再交畀系統校正,效果通常比單靠後期 EQ 好得多。
luckyperson 發表於 2026-6-11 12:31
小弟認為影像比多道聲響重要。有atmos/auro-3D聲道的電影相對大約500,000套現存電影只佔極小數。我重看最多 ...
談論歷史現存50萬套電影的總量並無實質意義,若由家庭影視多聲道系統普及的年代(即 1990 年代 Dolby Digital 5.1 與 DTS 誕生)開始計算,數據與技術的斷層會更加清晰。在過去三十年的多聲道歷史中,音效規格經歷了從傳統 5.1、7.1 聲道,再到近年物體導向(Object-based)3D 音效的重大演變。縱觀近十年的影視發展,不論是Hollywood大片,還是 串流平台的旗艦製作,Dolby Atmos 早已全面主導市場,成為壓倒性的標配,反觀 Auro-3D 則好似冇嗮蹤影。最典型的事實就是Jurassic Park與Jurassic World系列。這兩大經典 當初發行 4K 藍光光碟時原本是配備 DTS:X 音效,但在 2026 年 3 月,片商順應市場的絕對大勢,重新發行Dolby Atmos 音軌。足以證明不論是現在還是未來的新片,都要認準 Dolby Atmos 成為往前看的規格。
AskaLung@FB 發表於 2026-6-11 18:02
都係嗰句,係有聲囉,同埋聲場嗰個問題,我自己覺得就算auto set同佢調整都好,佢唔會變咗覺得喺四隻天花 ...
係㗎,玩AV又好,2 channel都好,擺位唔好之後點校都只可以盡救,
所以一開始都係建議玩兩隻先
茶母 發表於 2026-6-12 11:13
係㗎,玩AV又好,2 channel都好,擺位唔好之後點校都只可以盡救,
所以一開始都係建議玩兩隻先 ...
所以我咁樣諗法,前同埋後嗰兩隻都做喺吊櫃底,中間嗰一對做返係燈槽嘅中間位置。玩兩隻又好玩四隻又好玩六隻都好咁樣嘅設計都可以玩得到
本帖最後由 茶母 於 2026-6-12 18:37 編輯
https://youtu.be/10STyjCgSpE?si=nuNiUvWZCtkJIXqk
俾樓主參考吓,呢個師兄情況同你差唔多,但都係一對天空已經攪掂,唔係一定要夾硬成天喇叭
茶母 發表於 2026-6-12 18:35
https://youtu.be/10STyjCgSpE?si=nuNiUvWZCtkJIXqk
俾樓主參考吓,呢個師兄情況同你差唔多,但都係一對天 ...
裝修佬話
吓.....十幾萬㗎.....咁我劏得你少😂😂😂
