AskaLung@FB 發表於 2026-6-11 10:01

SzetoJason@G 發表於 2026-6-10 23:40
得左,多謝賜教🙏🙏🙏

不過又得意喎,你其實整過一次之前你應該都係咁上下掣先至可以郁到嗰個選項㗎🤔

MDLP 發表於 2026-6-11 19:33

本帖最後由 MDLP 於 2026-6-11 20:24 編輯

講真,啱啱去完維也納音響展,聽完 StormAudio 配 M&K Sound 示範房之後,真係懷疑人生,點解要追求用Dirac將條頻響曲線拉到間尺咁直? 我即刻問自己我剛才跑完啲打真軍無DSP嘅2ch音響房,嗰啲聽感係咪幻覺?
如果喇叭本身已有一定質素,A1 Evo 反而值得試下減少 DSP 對中高頻以上嘅干預,低頻適度加 House Curve,最重要係聽落自然同耐聽,而唔係追求圖表完美。
聲音唔好聽,再靚嘅 REW 圖都只係一張廢紙。

好似買部高級相機,構圖、燈光、快門、光圈、ISO 、白平衡全部未搞好,只靠事後 Photoshop 或 AI 狂執相,最後都只係一張 P 圖。音響都一樣,擺位、房間聲學、Sub 整合先係根基,DSP 應該係微調工具,而唔係主角。最終相信耳仔,唔好畀圖表主導聽感。

MDLP 發表於 2026-6-11 19:38

本帖最後由 MDLP 於 2026-6-11 19:40 編輯

當時現場有參考呢首....聽到..... Speechless

SimonChowHK 發表於 2026-6-11 21:15

MDLP 發表於 2026-6-11 19:33
講真,啱啱去完維也納音響展,聽完 StormAudio 配 M&K Sound 示範房之後,真係懷疑人生,點解要追求用Dirac ...

大部份人類都唔喜歡Flat Curve 既聲,所以DIRAC 都唔建議用 Flat Curve 做目標:
"While a perfectly flat line might seem ideal in theory, real-world rooms and human hearing often prefer something else. A flat response is a powerful tool for critical analysis and mixing because it reveals flaws, but it can be overly bright and fatiguing for casual listening. It serves as a baseline reference rather than a final listening goal for most users."

Harman Target Curve 應該係比較主流,StormAudio 就有自己既Cinema Curve。

What is the best target curve for room correction?

MDLP 發表於 2026-6-11 23:45

SimonChowHK 發表於 2026-6-11 21:15
大部份人類都唔喜歡Flat Curve 既聲,所以DIRAC 都唔建議用 Flat Curve 做目標:
"While a perfectly flat ...

其實我唔係反對 House Curve,亦都唔係話 Flat Curve 一定最好。Harman Curve、Cinema Curve 呢啲本身都係針對人耳聽感而設計,呢點我認同。

我想講嘅重點其實係另一樣嘢:如果對喇叭本身已經有一定質素,仲要唔要喺全頻段不停插 Filter 去追求一條理想曲線?

好似一個本身已經好靚嘅人,基本化妝、修飾下當然冇問題,但如果再開盡 AI 美顏、瘦面、大眼、磨皮,最後可能數據上更完美,但睇落反而冇咗原本個人特色。

喇叭都一樣。有些品牌花咗好多時間做單元、分音器同音色取向,原本已經有自己個性。如果中高頻最敏感嘅部分都大量用 DSP、FIR Filter 去修,理論上可能更平直,但實際未必更自然。

當然,如果本身喇叭質素一般,或者房間問題好嚴重,DSP 將豬扒都變貂蟬我完全理解。但如果本身器材、擺位同房間已經唔差,我反而傾向先保留喇叭本身嘅聲底,只針對低頻同房間問題落手,而唔係全頻段重新加工一次。

MDLP 發表於 2026-6-16 20:33

本帖最後由 MDLP 於 2026-6-16 20:37 編輯

​關於國仁引用錄音室工程師Kent Poon對頻率響應線拉直的睇法:

「……有好多時呢,我哋做傳媒,或者好多年青嘅 YouTuber 啦,為咗要吸引大眾嘅眼球呢,標題一定係要寫到好誇張,甚至乎片入面講嘅嘢都好極端。一係就話呢樣嘢完全係垃圾、神棍、呃錢;一係就話呢個直頭係神級、天花板、一聽就返唔到轉頭。但係現實世界入面,音響嘅嘢邊度有咁多極端?好多時都係中間嘅調整,同埋每個人口味嘅分別。所以我哋睇片聽影評,要明佢哋有時為咗流量,個呈現方式係會放得好大、好誇張,自己要有個過濾……」

​「……講到一條完美的平直曲線(Flat Response)係咪真係最好聽?呢個迷思其實好多人都誤會咗。我記得之前同錄音室工程師 Kent Poon 傾過,佢對於將個頻率響應線『夾硬拉到好直、好平』有一種睇法。Kent Poon 佢話,喺專業錄音室或者做 mastering 嘅環境,當然需要一個相對參考度高、好客觀平直嘅監聽環境;但係如果喺民用或者我哋自己屋企聽歌嘅環境,你夾硬用數碼或者 EQ 將條頻率響應曲線拉到好似拉直咗一條直線咁,其實係會非常之難聽。因為一來間房本身有物理限制,你監聽拉直咗,唔代表聽感自然,甚至會因為過度修正,令到個相位(phase)亂晒,啲聲會變得好乾、好怪、好死實,完全冇晒音樂感。所以一條絕對平直嘅線,往往只係數據上好睇,但喺感官上,並非等於好聽。Kent 嘅意思都係要尊重返間房同對喇叭本質,唔好盲目追求數據上嘅一條直線……」





https://www.youtube.com/live/_4jpVubHy14?is=TW3gck19H7hqcu_k

AskaLung@FB 發表於 2026-6-17 08:55

Carl's Movie and Music Curve(有時喺社群會直接寫成 Carl's Curve),係由國外好出名嘅影音評測 YouTube 頻道 HD Movie Source 的主理人 Carl 親自調校同分享嘅一條明星曲線。
Carl 係 A1 Evo / AcoustiX 嘅狂熱核心測試者,佢同 OCA(作者本人)經常有交流。佢設計呢條曲線嘅核心目的,係為了解決很多發燒友的終極痛點:「點樣用同一套設定,既能享受睇戲時的震撼爆發力,又能在聽兩聲道/多聲道音樂時保持細緻、唔會轟耳?」
呢條曲線有以下幾個非常鮮明嘅特性:
1. 聰明嘅「階梯式」雙重低頻滿足(Smart Bass Boost)
佢同 Harman(哈曼)那種從中音一路直線斜落到超低音嘅做法唔同:
極低頻(Sub-Bass 20Hz - 40Hz): 呢個頻段有類似 Harman +6dB 嘅強勁提升。當你睇科幻大片(例如《沙丘》或《星際啟示錄》)有重低音引擎聲或者爆炸時,佢能給予你足夠的「震褲腳」體感同下潛極限。
微調中低頻(Mid-Bass 80Hz - 120Hz): 佢喺喇叭與超低音銜接嘅交叉點(Crossover)附近做咗更平滑嘅收斂。好處係聽純音樂、流行曲或者爵士樂嘅時候,低音鼓點同低音結他(Bass Guitar)會變得非常乾淨、極具速度感同線條感,完全消除了那種肥厚、含糊(Boomy)的箱體共鳴聲。
2. 優化對白與樂器形體感(Warm but Clear Mids)
Carl 本人極度注重電影中「人聲對白(Dialog Clarity)」的清晰度。
呢條曲線喺中頻(人聲頻段)保持了很好的厚度,唔會因為盲目拉大低音而淹沒了細節。
樂器(如鋼琴、弦樂)的形體感非常扎實,聽歌時人聲會感覺比較靠前(Forward),具有很好的感染力。
3. 特意柔化的高頻傾斜(Anti-Fatigue Treble Roll-off)
因為 Carl 常用高規格的 4K Ultra HD 藍光碟進行測試,很多現代電影的音軌(特別是 Dolby Atmos 混音)在高頻部分其實錄製得非常現代且銳利。
Carl 嘅曲線喺 4kHz 甚至 10kHz 以上的高頻段,做咗比標準 Harman 曲線更明顯一點的緩慢衰減。
聽感: 佢能非常有效地壓制高階喇叭(或未經完美校準的 Audyssey 麥克風)可能產生的齒音、乾癟感或刺耳感。即使你開到接近電影院的參考音量(Reference Volume)炸機,對耳仔都唔容易覺得累。
https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1b4rlZ3sptu0mZ1WfC6ZKtmkAdP33dTST?usp=sharing

marco 發表於 2026-6-17 09:42

AskaLung@FB 發表於 2026-6-17 08:55
Carl's Movie and Music Curve(有時喺社群會直接寫成 Carl's Curve),係由國外好出名嘅影音評測 YouTube...

早呀Aska兄,謝謝分享{:6_196:} 你試左呢條curve未呀.{:6_196:}

AskaLung@FB 發表於 2026-6-17 10:55

本帖最後由 AskaLung@FB 於 2026-6-17 10:56 編輯

marco 發表於 2026-6-17 09:42
早呀Aska兄,謝謝分享 你試左呢條curve未呀.

其實我暫時試咗佢入邊其中一個叫做High pass filterFile裏便,嗰條movie嘅曲線,佢HPF大概佢嘅意思係20hz做咗roll-off,咁因為我低嗰浸注波比較多,所以我想試吓,不過琴晚試咗就衰咗呢條線一定唔可以用,後置啲聲薄得好緊要, 聽少咗野,同埋好薄聲,嗰個感覺直頭好似返返去Audyssey cal出嚟嗰個感覺,但佢出邊嗰啲冇hpf,我就冇測試到,咁留返俾大家想玩吓整一條試吓
大家一齊研究

marco 發表於 2026-6-17 11:48

咁睇下放假呢幾日有無時間,試下Movie and Music果條咩料先{:6_237:}
頁: 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18
查看完整版本: “A1 EVO Acousit X” 驚喜的免費新Cal聲軟體

重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,Post76玩樂討論區對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意 見,並非本網站之立場,讀者及用戶不應信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,讀者及用戶應尋求專業意見(如涉及醫療、法律或投資等問題)。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者及用戶發現有留言出現問題,請聯絡我們。Post76玩樂討論區有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言 (刪除前或不會作事先警告及通知 ), 同時亦有不刪除留言的權利,如有任何爭議,管理員擁有最終的詮釋權 。用戶切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。權利。